Kdy začít hrát


   Pohled na tuto problematiku se různí, měla by být dodržována zásada přiměřeného zatěžování mladého organismu. Počátky sportovní činnosti by měly být ve znamení všestrannosti, harmonického rozvoje všech pohybových schopností, vytváření fyzického potenciálu pro příští specializaci. Lékaři varují před ranou specializací, která má díky opakovaným stereotypním zátěžím negativní vliv na tělesno konstrukci mladých sportovců. V ping pongu jsou známy problémy s bederní páteří, s kolenními a ramenními klouby, kterým lez předcházet všestraností, ale také důkaldným rozcvičováním před tréninkem nebo soutěží, uplatňováním kompenzačních cvičení po výkonu a důslednou regenerací sil.

taman   V České republice jsou známá centra, v nichž začínají se stolním tenisem již v předškolním věku (Hodonín, Zlín). Pokud je trénink veden odborně a velký důraz je kladen souběžně na všestrannost, nemusí dojít k negativnímu vývoji zdraví mladých sportovců. Důležité je také dávkování, v tomto věku nemůže být specializovaný trénink každodenní záležitostí, jedna hodina dvakrát do týdne je víc než dost. Obecně lze souhlasit s tím, aby trénink začal souběžně se školní docházkou, tedy v šesti letech. V tomto věku si člověk zvyká na první povinnosti ve škole, musí se podrobit řádu, autoritě, což lze přirozenou cestou převést na sportovní pole. Nejvíce zastánců je ale názoru, aby se ještě dva roky počkalo a se specializací na stolní tenis se začalo v osmi letech, kdy je již mládež rozumově vyspělejší, schpná pochopit a realizovat to, co po ní trenér chce. Je i fyzicky připravenější na specializovanou herní přípravu.

   Výše uvedené poznámky neznamenají, že nelze s ping pongem začít později. Při dobře organizované sportovní přípravě, kdy kvalita úspěšně nahrazuje kvantitu, lze relativní ztrátu brzy dohonit. Všestranně dobře připravený sportovec se může specializované činnosti brzy doučit, již proto, že při vyšší rozumové i fyzické zdatnosti je proces učení rychlejší.

© Ping-pong.xf.cz™ 2008 Všechna práva vyhrazena. | Vytvořeno pomocí | HTML 4.01 | a | CSS 2.0 | webmaster