Síla


síla   Síla je schopnost překonávat vnější odpor svalovým úsilým. Rozlišuleme dva typy síly: statická a dynamická. Pro stolního tenistu není důležité, aby uzvedl činku s velkou hmotností, ale aby se díky rozvinuté dynamické síle nohou dovedl rychle pohybovat v hracím prostoru a díky rozvinuté dynamické síle rukou dovedl zahrávat tvrdé a rychlé údery.

   Důležitá je také vytrvalostní síla, schopnost uplatňovat silové projevy po delší dobu (např. při turnajích, soutěžích apod.). Stručně řečeno nemusí z Vás být žadný kulturista!:)


Jak rozvíjet sílu?


   Sílu dolních končetin rozvíjíme nejrůznějším poskakováním, přeskakováním, výskoky apod. Další možností jsou klasické dřepy.

   K rozvíjení síly rukou postačí cvičení s činkami do 1 kg. Dále doporučuji dělat hlavně kliky pro posílení ramen, protože ta jsou opravdu zatěžována. Pro posilování zápěstí můžete využít např. gumové kroužky (siliče), nebo provádějte kliky na zatnutých pěstech. Pozor! Je to o něco náročnější než klasické kliky.


Související články


Rychlost - schopnost vykonávat pohybovou činnost maximální intenzitou v minimálním čase
Pohyblivost - schopnost vykonávat pohyby ve velkém rozsahu
Obratnost - schopnost rychle měnit pohybovou činnost podle měnících se podmínek
Vytrvalost - schopnost vykonávat jakoukoliv činnost delší dobu bez snížení její úrovně únavou
Koordinace - schopnost účelně harmonizovat pohyby různých částí těla

© Ping-pong.xf.cz™ 2008 Všechna práva vyhrazena. | Vytvořeno pomocí | HTML 4.01 | a | CSS 2.0 | webmaster